STREFA NAUKI

Inwentyka - czyli jak poprawić swoją kreatywność

Styl myślenia warunkuje sposób przyswajania informacji rozwiązywania problemów,,  oraz podejmowania decyzji, a także komunikowania się z otoczeniem. Jak znajomość stylów myślenia zwiększa kreatywność i przedsiębiorczość? Dlaczego warto je poznać? Czym jest inwentyka? Na te pytania odpowiada dr inż. Anna Samborska-Owczarek, prowadząca zajęcia z przedmiotu inwentyka na Wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego.

Czytaj więcej...

Pieniądze na badania i rozwój na wyciągnięcie ręki

Co zrobić, by opracowane pomysły i wynalazki zostały wcielone w życie? Przed takim problemem staje wielu naukowców, a coraz częściej także przedsiębiorców, którzy rozwijają innowacyjne produkty i usługi. Na szczęście wiele krajowych i międzynarodowych programów ułatwia finansowanie prac badawczo-rozwojowych i wdrożeń do gospodarki, dzięki którym firmy podnoszą swoją konkurencyjność. Są to m.in. programy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, czy też Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Czytaj więcej...

Mobilne oblicze biznesu

 

 

 

W 2014 roku liczba odbiorców mobilnego internetu ma przewyższyć liczbę internautów korzystających z łącz stacjonarnych. Według raportu „Internet trends”, liczba użytkowników smartfonów wzrosła z 11% w 2011 roku do 27% w 2012. Obecnie jest to już około 40%. Urządzenia i aplikacji mobilne są stale rosnącym segmentem rynku IT, którego biznes nie może ignorować, chcąc podążać za oczekiwaniami i potrzebami swoich klientów.

Czytaj więcej...

Miejsce na styku biznesu i nauki

Już niedługo w Szczecinie działalność rozpocznie SERVICE INTER-LAB Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji dla Sektora Usług. Ten nowoczesny ośrodek będzie miejscem powstawania przedsięwzięć łączących biznes ze światem nauki i kreowania proinnowacyjnej wiedzy.

Czytaj więcej...

Dzielenie się wiedzą. Licencje otwarte

W 2014 roku liczba odbiorców mobilnego internetu ma przewyższyć liczbę internautów korzystających z łącz stacjonarnych. Według raportu „Internet trends”, liczba użytkowników smartfonów wzrosła z 11% w 2011 roku do 27% w 2012. Obecnie jest to już około 40%. Urządzenia i aplikacji mobilne są stale rosnącym segmentem rynku IT, którego biznes nie może ignorować, chcąc podążać za oczekiwaniami i potrzebami swoich klientów.

Czytaj więcej...

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies są niezbędne do prawidlowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.